Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Колкото и да се говори за ефективността на LED осветлението, е добре да уточним това, че към днешна дата най-качествените LED ове имат ефективност под 50% . А това означава, че в най-добрия случай 50% от вкарваната енергия се губи като топлина.

    За сведение ефективността на халогенните крушки е около 15 %

    Накратко - няма по-ефективно от LED осветлението, но има още много да се желае.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Има една голяма въпросителна обаче!
      Ако говорим за лед фарове, тогава нещата добиват различен смисъл. Едни фарове на Ауди А6 примерно струват около 10 000лв/бр, светят верно да си е..е майката ама 10хил леа са си 10хл леа. Това за цената е инфо от собственика, който го чукнали и го сменил по каско. Колко е надута цената, нямам идея. Та така скъпи колеги, истинските неща явно струват пари, всичко останало е компромис. Една лед крушка бодната в халогенен фар няма как да надживее и надсвети лед фар проектиран и направен озцяло инженерно около самата технология. Съгласен съм че лед технологията е така нареченото бъдеще, но има много време докато стане това което трябва да бъде, както и достъпно за обикноенния потребител. Няма да учудя ако се почне с инфрачервени диоди да се работи и очила за тях със софтуер срещу заслепяване.

      Пс От избор на акумулатор та накъде отиде темата...
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #48
        Хе-хе, оляли са се тея алчни немци като са ги мислили тея цени....
        20к лева за два фара... Значи двигателя трябва да струва поне 80к, а останалите 90% от колата явно излизат безплатни?
        156 2.0TS

        Comment


        • #49
          Било е време в което и климатиците са били скъпо удоволствие, ама.....


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
            А бе не става да се замени ей тайа, защото системата е "умна" и си следи и електрониката за правилно функциониране.
            Ето и нагледно вариациите на заряд при моя автомобил с такава система. Само схема, че описанието е по-дълго и няма смисъл да изпадаме в допълнителни полемики:

            Ти ми счупи главата,от къде ги извади тия графики

            Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение

            -Exide Prmium 77 Аh
            - Bosh Silver S5 77Ah
            - Varta Silver 77Ah
            - Brga Power 77Ah
            както и препоръчаните от колегата:
            - Tudor 77Ah
            - Mutlu 77Ah

            А въобще 77 Ah акумулатор дали ще влезне при 1.9 двигателите?
            влизат
            ексайда и мутлуто бих ги купил
            също и такъв

            https://maxcar.bg/1939-thickbox_defa...5ah-660a-r.jpg
            Last edited by 546; d.m.y г., 12:12.

            Comment


            • #51
              Да споделя. Уикенда свалих стария Шнайдер ( както ме посъветваха по-назад в темата), махнах горната лепенка, под която имаше декоративен капак и под него тапи над клетките. Махнах тапичките с отверка, долях дест. вода във всяка клетка ( нямаше такава, която да е останала на сухо), след което странно, но индикатора на акумулатора, стана черен от зелен. Заредих го, остана си същия цвят индикатора. Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
              ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

              Comment


              • #52
                Ти психически се подготви за нов акумулатор.
                Другото което можеш да направиш е да премериш стойностите на алектролита. Това е нещо което отдавна не се прави, защото почти не останаха обслужваеми акумулатори. Та така, мериш, ако трябва изхвърляш киселината и слагаш нова. Доколкото помня имаше 2 скали за показанията, лятна и зимна. Едно време имаше и хапчета, сещам се баща ми купуваше такива. Непомня стойностите, но чичо гугъл помни всичко, въпрос на време и желание да се сдобиеш със знания по темата и да действаш. Сещаш се че по този начин вероятно ще удължиш малко времето на акумулатора, но пак няма да е като новия. Има също тестери (мотроник мисля че се казваха), които могат да тестват състоянието и да покажат колко процента от него е останало живо. Айде със здраве и пиши после какво е станало.
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
                  Да споделя. Уикенда свалих стария Шнайдер ( както ме посъветваха по-назад в темата), махнах горната лепенка, под която имаше декоративен капак и под него тапи над клетките. Махнах тапичките с отверка, долях дест. вода във всяка клетка ( нямаше такава, която да е останала на сухо), след което странно, но индикатора на акумулатора, стана черен от зелен. Заредих го, остана си същия цвят индикатора. Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.
                  Е 12.66 не е чак като да го сменяш,покарай няколко дни и пак я замери сутринта.Ако си стои така ще те избута зимата според мен.

                  Що не се отбиеш в някой магазин за акумулатори които разполагат с уредче като това от клипа https://www.youtube.com/watch?v=J_QtAanfWoc
                  или подобно да го замерят, не струва нищо обикновенно,а ще имаш далеч по-точна представа за състоянието от "топчето" и мултицета.
                  SOC- колко е зареден в %
                  SOH- колко е останало от това което е бил в %
                  CCA- колко ампера пусков ток са останали в А
                  Last edited by 546; d.m.y г., 16:31.

                  Comment


                  • #54
                    Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.

                    По принцип да знаеш, че се пълни на пролет- защото лятото се изпарява.Зимата трудно ще се стигне до изпарения/разлагане на елктролита на водород и кислород докато е на колата.




                    И ако започне да пада и да не пали на всеки 2-3 седмици да знаеш, че е сдал багажа и си е за смяна.Няма спасение за такъв акумулатор.


                    Като купиш нов го зареждаш преди да го сложиш, зимата му биеш 2-3 заряда профилактично през месец , а от април до началото на октомври можеш да не го зареждаш нито веднъж, ако да кажем си го зареждал февруари или март.


                    Носят се легнеди за акумулатори "изкраващи" по 8-10 год., та дори и 12 години, но тези акумулатори или са на коли с малка консумация на ток, или са зареждани редовно.


                    А както знаем, някога акумулаторите не само се зареждаха редовно, ами си ги носехме и у дома да спят на топло...
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #55
                      Благодаря на всички за съветите. За сега карам с настоящия, като сдаде багажа, директно съм харесал някои от maxcar и нов. Аз лично повече от 5 години с един акумулатор не съм изкарвал.
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                      ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                      Comment


                      • #56
                        Пристигна ми Мутлу-то 90ah SAE900/EN850A.

                        Имам въпрос към имащите понятие - има ли проблем да си го дозареждя с ЛИДЛското зарядно на режим мотор =14.4 волта, защото на другите режими на автомобил си качва сравнително бързо до 14.4/14.7 и преминава в "плаващ " режим на захранване???

                        –--------------—---_


                        Акумулаторът пасва на 100% на 2.4 ката и в действителност мястото е за акумулатор с дължина 315мм и височина 190мм, такъв е и оригиналния.
                        Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 11:18.
                        Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                        Comment


                        • #57
                          Зареждай си го, като автомобилен. Сега качва бързо напрежение, защото е нов и очевидно - зареден. Това не трябва да те притеснява.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            Аз вече да бях монтирал чисто новия акумулатор и да бях заминал.
                            Вие си го зареждайте в режим мотор с лидълското зарядно.
                            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                            Comment


                            • #59
                              Ебаси акумулатора, цяла сага, не знаех, че да имаш акумулатор е такава голяма ценност и е свързано с толкова притеснения , смених акумулатор на 7 години без да се грижа особено за него, сега имам повече от един на 6 години работещи идеално, без да се грижа особено за тях. Зареждане от време на време, миене от време на време, откачане на минуса, ако не карам известно време- това е, и мазане на клемите, много важно, не забравяйте
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:47.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #60
                                Баси, наистина. Аз пък въобще не се грижа за тях. Те са си на колата и тя си се грижи за тях. Това ѝ е работата в крайна сметка. Аз съм прост потребител. Ще му бая на него като за малко дете, хайде няма нужда. Да мре там когато реши. А обикновено си изкарват дооста време преди да умрат. Ако не умре от раз от прекъснала клетка, което както и да му баеш не може да го спасиш по никакъв начин, то доволно си карат по 5-6-7+ години. На БМВ-то ми оригиналния акумулатор на 10-тата година го смених, като за последните 5 аз съм му бил собственика и естествено нито един път не съм бдял над него. И си изкара 10 години. Е колко толкова да се грижа за тъпия акумулатор и да очаквам, че по 15 години ли ще живеят?
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X